Söker du efter "Värdeskapande CSR : hur företag tar socialt ansvar" av Hans De Geer? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Värdeskapande CSR : hur företag tar socialt ansvar
Av Hans De Geer, Mats Hallvarsson, Tommy Borglund
Bok- presentation: |
Värdeskapande CSR : hur företag tar socialt ansvar |
Författar- presentation: |
Hans De Geer |
Vad är CSR, hur arbetar företag med det och i vilket syfte? Vilken roll spelar media för den ökade betydelsen CSR har fått, och hur jobbar företagen med att kommunicera sina sociala och andra åtaganden? Boken utgår från en såväl teoretisk som praktiskt förankrad genomgång av vad CSR (Corporate Social Resonsibility) är, och hur det idag används som ett värdeskapande verktyg av allt fler företag. I boken redogör också företrädare för flera stora svenska företag hur de arbetar med frågan, inte minst ur ett kommunikativt perspektiv.
Utgåvor
Boken utgår från en såväl teoretisk som praktiskt förankrad genomgång av vad CSR (Corporate Social Resonsibility) är, och hur det idag används som ett värdeskapande verktyg av allt fler företag. I boken redogör också företrädare för flera stora svenska företag hur de arbetar med frågan, inte minst ur ett kommunikativt perspektiv.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Bok: 9341
Anmäl textfel