Våra experter hjälper dig eftersöka "Tio tankar om skolan : brev till Storm" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.
Tio tankar om skolan : brev till Storm
Av Tom Tiller
Bok- presentation: |
Tio tankar om skolan : brev till Storm |
Författar- presentation: |
Tom Tiller |
Översättare: | Ulf Numan |
Utgåvor
”Barn och ungdomar kan aldrig målstyras. De flyger inte genom tillvaron som jetflyg rakt fram, på autopiloter som vi vuxna ställer in.”
Barn och ungdomar flyger som fjärilen, vilt och vackert åt alla håll. Precis som fjärilar vet de vart de ska och vart de vill. Jetflygspedagogik passar inte för dem, istället är det improvisationen i mötet mellan vuxna och barn som gäller.
Alla barn och ungdomar måste bli sedda i skolan, vuxna ska göra dem gott så att de kan känna trygghet och växande kompetens. Empowerment, empati och värdesättande av barnen ska genomsyra verksamheten. För att utveckla skolan i denna riktning måste lärare och skolledare ges utrymme att organisera verksamheten så att den ger kraft att lära hos både elever och vuxna. Det måste helt enkelt bli mer ”jazz” i skolans repertoar, mer frihet att pröva nya arbetsformar och arbetssätt. Skolans värdegrund måste hävdas med hög röst och vara levande i vardagsarbetet i klassrummet.
Den här boken vänder sig till alla vuxna som arbetar i skolan eller på annat sätt är engagerade i barns och ungdomars utbildning. Den passar särskilt bra för blivande och verksamma lärare och skolledare som läser kurser som behandlar frågor om skolans uppdrag, inre verksamhet och utveckling.
Bok: 28959
Anmäl textfel