
Våra experter hjälper dig eftersöka "The future is not what it appears to be : pedagogy, genealogy and political epistemology" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

The future is not what it appears to be : pedagogy, genealogy and political epistemology
Av Kenneth Petersson, Thomas S. Popkewitz, Ulf Olsson

Bok- presentation: |
The future is not what it appears to be : pedagogy, genealogy and political epistemology |
Författar- presentation: |
Kenneth Petersson |
![]() |
Redaktör: | Jamie Kowalczky |
This book honors and is in memorial to Kenneth Hultqvist who helped initiate the broader research project to which this volume contributes.
This book examines changes in the politics of knowledge in modern social life. The contributors provide important interventions in contemporary discussions about power, change, and the challenges that were raised in the Enlightenment about knowledge, reason, and the possibilities of humanity. The studies in the book examine a range of social programs and educational reforms to understand their implications, assumptions and consequences.
Firstly, the chapters contribute to an international discussion on the historical relationships between social change, political rationalities, and the technologies of the self in a range of social life that included pedagogy.
Secondly, the book offers new ways of studying and understanding the relation of the welfare state, social and education sciences, and todays configurations of liberal governing.
Thirdly, the discussion brings into focus and critiques the distinctions of social and educational theories that differentiate "context" and programs, divides discourse from the "real", separates the subjective and objective and the personal and the public, and disconnects civil society from the state "reason" in modern government.
"Trots sin ojämnhet är boken väl värd att läsa. Ansatsen bidrar till att skapa utrymme för reflektion kring vår samtid och de sätt varpå vi talar om skola, utbildning och framtid. Hur kommer det sig att vi talar om ett kunskapssamhälle? Vad har gjort ett sådant talesätt möjligt och vad för effekter i form av exkluderingspraktiker har det? Det är frågor som kan relateras till den förhoppning författarna har om att boken och det forskningsprojekt boken är kopplad till skall leda till 'an expanded, problematizing discussion of ongoing changes in the politics of knowledge in modern social life' (s 17). En god ambition som andas kritik i form av exempel i motsats till en mer grundläggande och föreskrivande kritik, något som inte är allt för vanligt i utbildningsvetenskaplig forskning idag."
Andreas Fejes, Pedagogisk Forskning i Sverige, nr 4/2006
Utgåvor
This book honors and is in memorial to Kenneth Hultqvist who helped initiate the broader research project to which this volume contributes.
Bok: 147738
Anmäl textfel