Våra experter hjälper dig eftersöka "Nihilism, art, and technology" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.
Nihilism, art, and technology
Av Sven-Olov Wallenstein
Bok- presentation: |
Nihilism, art, and technology |
Författar- presentation: |
Sven-Olov Wallenstein |
institution: | Stockholms universitet |
Utgåvor
The thesis investigates the role of technology in the formation of the artistic avant-garde, along with various forms of philosophical reflection on this development, with a particular emphasis on Heidegger.
Setting out from an analysis of three paradigmatic cases in the interplay between art and technologythe invention of photography, the shift from Futurism to Constructivism, and the interpretation of technology in debates on architectural theory in the 1920s and 30sit proceeds to a discussion of three philosophical responses to this development, those found in Walter Benjamin, Martin Heidegger, and Ernst Jünger, all of which share a certain avant-garde sensibility and a notion of art as a response to nihilism.
In Heideggers postwar writings we see a retreat from the positions of the mid 1930s, and in his reflections on technology a different answer emerges to the question of whether great art is still possible: great art is an art that exists precisely by making the founding of a world into something problematic.
The fourth part confronts Heideggers analysis of technology with the work of an individual artist, the architect Mies van der Rohe, and asks how the silencethe withdrawal of language, sense, aesthetic perception, etc.that is often understood as a precondition for the critical potential of his work should in fact be understood. By examining interpretations that draw on Heidegger via comparisons with other types of critical theory, a different understanding emerges of the relation among nihilism, art, and technology. They form a field of constant modulation, which implies that the concepts that have been the foundation of critical theory, nature, subjectivity, experience, even being in Heideggers sense, must be subjected to a historical analysis that acknowledges them as ongoing processes of construction, and that also accounts for the capacity of technologies and artistic practices to intervene in the formation of philosophical concepts.
Bok: 145266
Anmäl textfel