
Våra experter hjälper dig eftersöka "Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern
Av Ingela Wadbring, Lennart Weibull, Stig Hadenius

Bok- presentation: |
Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern |
Författar- presentation: |
Ingela Wadbring |
![]() |
Formgivare: | Mari Strenghielm Nord |
Utgåvor
Medieområdet har de senaste decennierna förändrats radikalt. En allmän avreglering av mediemarknaden har lett till nya kanaler inom radio- och tv-området och en helt ny konkurrenssituation för såväl public service-medierna som dagspressen. Framväxten av internet har medfört en grundläggande förändring för både produktion, distribution och konsumtion av massmedier. Samtidigt bygger dagspress, radio och tv på gamla traditioner som fortfarande spelar en viktig roll.
Den snabba utvecklingen och den omfattande medieforskningen gör att boken allt oftare måste uppdateras. Denna helt omarbetade upplaga bygger på de tidigare upplagorna, men samtliga kapitel är omskrivna och boken har fått en något förändrad uppläggning. Både framväxten och aktuella villkor för alla viktiga massmedier dagspress, radio, tv och internet blir utförligt belyst med fokus på Sverige, men med globala utblickar. Också journalistikhistorien och dagens journalistik får stort utrymme, liksom aktuella trender i mediepubliken.
Massmedier har blivit en klassiker och ett standardverk som är nödvändigt både för de som vill sätta sig in i vad som händer i medievärlden och de som vill hålla sina kunskaper aktuella inom medieområdet. Första utgåvan utkom 1970, och detta är den tionde, uppdaterade utgåvan.
Stig Hadenius, f 1932, d 2010, fd professor i journalistik vid Stockholms universitet, Lennart Weibull är professor i massmedieforskning vid Göteborgs universitet och Ingela Wadbring är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet i Sundsvall.
Bok: 131233
Anmäl textfel