Söker du efter "Herr Arnes penningar / Lättläst" av Selma Lagerlöf? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Herr Arnes penningar / Lättläst
Av Selma Lagerlöf

Bok- presentation: |
Herr Arnes penningar / Lättläst |
Författar- presentation: |
Selma Lagerlöf |
![]() |
Herr Arnes penningar
- Herr Arnes penningar ska bli hans död, säger folket.
Och kistan med silverpenningar blir också Arnes olycka.
En vinternatt hör hans fru hur knivarna slipas. Onda män har kommit till trakten.
Selma Lagerlöfs berättelse är full av spöken och mördare från en tid för länge sedan.
Gerd Karin Nordlund har återberättat Herr Arnes penningar till lättläst.
Utgåvor
Herr Arnes skattkista med silverpengar
kommer att bli hans olycka.
En vinternatt kan man höra
hur knivarna slipas på Branehög.
Berättelsen är full av onda män, spöken och mördare.
Bok: 130466
Anmäl textfel
Selma Lagerlöf
Selma Lagerlöf är en av sverige mest hyllade författare genom tiderna. Hon var den första kvinnan som tilldelades Nobelpriset i litteratur, hon blev invald i Svenska Akademin och var en av de ursprungliga ledamöterna av Samfundet De Nio,