Söker du efter "Gösta Berlings saga / Lättläst" av Selma Lagerlöf? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Gösta Berlings saga / Lättläst
Av Selma Lagerlöf

Bok- presentation: |
Gösta Berlings saga / Lättläst |
Författar- presentation: |
Selma Lagerlöf |
![]() |
Selma Lagerlöfs älskade klassiker Gösta Berlings saga återberättad till lättläst av Busk Rut Jonsson.
Den vackre Gösta Berling har förlorat sitt arbete som präst. Han älskar brännvinet för mycket. Hos den mäktiga majorskan på Ekeby lever han tillsammans med kavaljererna. Kavaljererna kallas en skara män som lever ett bekymmersfritt liv. De far runt på vägarna i Värmland på jakt efter äventyr. Den trettonde kavaljeren är Djävulen själv ... Gösta Berling krossar många hjärtan och blir anklagad för en flickas självmord. Ska han få förlåtelse för sina synder?
Utgåvor
Den vackre Gösta Berling har förlorat sitt arbete som präst. Han älskar brännvinet för mycket. Hos den mäktiga majorskan på Ekeby lever han tillsammans med kavaljererna. Kavaljererna kallas en skara män som lever för dagen. De far runt på vägarna i Värmland på jakt efter äventyr. Den trettonde kavaljeren är Djävulen själv ...
En storslagen och romantisk berättelse.
Gösta Berling har förlorat sitt arbete som präst.
Han älskar brännvinet för mycket.
Hos den rika majorskan på Ekeby i Värmland
lever han tillsammans med kavaljererna.
Kavaljerer kallas en skara män som lever för dagen.
De far runt på vägarna i Värmland på jakt efter äventyr.
Bok: 130431
Anmäl textfel
Selma Lagerlöf
Selma Lagerlöf är en av sverige mest hyllade författare genom tiderna. Hon var den första kvinnan som tilldelades Nobelpriset i litteratur, hon blev invald i Svenska Akademin och var en av de ursprungliga ledamöterna av Samfundet De Nio,