Söker du efter "En Herrgårdssägen / Lättläst" av Selma Lagerlöf? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
En Herrgårdssägen / Lättläst
Av Selma Lagerlöf

Bok- presentation: |
En Herrgårdssägen / Lättläst |
Författar- presentation: |
Selma Lagerlöf |
![]() |
Originaltitel: | En Herrgårdssägen |
En gång för länge sedan levde en ung man som hette Gunnar Hede. Hans föräldrar vill att han studerar flitigt, men det enda han bryr sig om är att spela fiol.
Föräldrarnas vän tar ifrån Gunnar fiolen. När Gunnar inte får spela på sin fiol, blir han galen. Kan den fattiga flickan Ingrid hjälpa Gunnar att bli frisk?
Boken har bilder i svartvitt.
Utgåvor
Gunnar Hede är huvudperson.
Han studerar i Uppsala men sköter inte sina studier. Att spela fiol är det han allra helst vill göra. Gunnar möter den fattiga Ingrid som han inte kan glömma. Pengarna tar slut och Gunnar får ett svårt liv. Han blir psykiskt sjuk och uppträder mycket konstigt. På ett märkligt sätt möter han Ingrid igen.
Bok: 130294
Anmäl textfel
Selma Lagerlöf
Selma Lagerlöf är en av sverige mest hyllade författare genom tiderna. Hon var den första kvinnan som tilldelades Nobelpriset i litteratur, hon blev invald i Svenska Akademin och var en av de ursprungliga ledamöterna av Samfundet De Nio,