Våra experter hjälper dig eftersöka "Att förädla information till kunskap" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.
Att förädla information till kunskap
Av Roger Säljö
Bok- presentation: |
Att förädla information till kunskap |
Författar- presentation: |
Roger Säljö |
Digitala världar revolutionerar utbildning och skola.
Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet?
Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse?
Vad är digital litteracitet? Vad skiljer digitala förmågor att hantera text, bild och annan slags information från de källor vi är vana vid i den traditionella användningen av texter?
Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor.
Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt.
Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning.
Utgåvor
Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet?
Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse?
Vad är digital litteracitet?
Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor.
Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt.
Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning.
Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Digitala världar revolutionerar utbildning och skola.
Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet?
Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse?
Vad är digital litteracitet? Vad skiljer digitala förmågor att hantera text, bild och annan slags information från de källor vi är vana vid i den traditionella användningen av texter?
Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor.
Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt.
Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning.
Bok: 183150
Anmäl textfel