Våra experter hjälper dig eftersöka "Diesel 1991-2001. Finally it all makes sense" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.
Diesel 1991-2001. Finally it all makes sense
Av Nicotext
Bok- presentation: |
Diesel 1991-2001. Finally it all makes sense |
Författar- presentation: |
Nicotext |
This book is in English
In the 1990s, a campaign for an Italian clothing company made waves and paved the way for a new type of visual communication. Combining eye-catching photographs and provocative texts, the campaign was impregnated with a subtext of political messages embedded in gender stereotypes, which it simultaneously undermined. With its slogan "For successful living", the campaign was designed as a survival guide for living in a world marked by conflict, abuse of power and obsession with beauty. Ironically stating that happiness can (not) be achieved by consumption, the campaign was a type of anti-marketing that poked fun at those who didn't get it and encouraged those who did. At first glance, the photographs and films could be dismissed as provocative, sexist or even comical. However, a closer inspection revealed topics such as the environment, religion and Western ignorance of the surrounding world. The ten-year campaign caught the attention of the public but not everyone understood what was being communicated until now.
På 1990-talet startade det italienska klädföretaget Diesel en reklamkampanj som förändrade reklamvärlden och öppnade upp för en ny typ av visuell kommunikation. Med en kombination av spektakulära fotografier och provokativa texter blev kampanjen känd världen över.
Vid en första anblick verkade fotografierna och filmerna provokativa och sexistiska, men egentligen genomsyrades kampanjen av subtila politiska budskap som kritiserade konsumtionssamhället och västvärldens ignorans gentemot övriga världen.
Många har dock varit omedvetna om kampanjens egentliga budskap då Diesel låtit bli att kommentera idéerna. Förrän nu.
Utgåvor
Bok: 285383
Anmäl textfel