Söker du efter "CodeMonkey (1 st) UK" av Natur & Kultur Digital? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
CodeMonkey (1 st) UK
Av Natur & Kultur Digital
Bok- presentation: |
CodeMonkey (1 st) UK |
Författar- presentation: |
Natur & Kultur Digital |
HELA KURSEN, BARA ATT KÖRA
RIKTIGT PROGRAMMERINGS-
SPRÅK
SPELBASERAD INLÄRNING
UTVECKLA EGNA SPEL
Med CodeMonkey lärarhandledning
kan alla lära ut grunderna i programmering
helt utan förkunskaper.
Eleverna lär sig CoffeeScript
så att de kan programmera
egna HTML5 spel.
Skriv kod.
Fånga bananer.
Rädda världen.
Eleverna kan applicera
sina kunskaper och
utveckla egna spel.
Fånga bananer med CodeMonkey
Med CodeMonkey kommer eleverna på ett enkelt och lustfyllt sätt lära sig de viktigaste grunderna i programmering.
CodeMonkey är en lärresurs där eleverna lär sig att programmera i riktigt, textbaserat programmeringsspråk CoffeScript. Det är ett språk som används av programmerare framför allt för att utveckla appar och webbsidor. På köpet utvecklas kunskaper i problemlösning, planering och matematiskt tänkande. Genom CodeMonkey kommer eleverna lära sig begrepp såsom argument, objekt, loopar, variabler, arrayer, funktioner och relationer. Programmering kommer med stor sannolikhet bli en del av kursplanerna för matematik och teknik och är en trend som snabbt sprider sig världen över.
I CodeMonkey ska eleverna ta sig igenom en stig med ca 165 uppgifter. I varje uppgift ska eleverna, med hjälp av programmering, hjälpa en apa att fånga alla bananer på skärmen. Till sin hjälp får eleverna personliga instruktioner och ledtrådar, anpassade efter nivå och inlärningsstil. Eleverna får sedan applicera sina nya kunskaper genom att själva skapa uppgifter och dela med andra. Så småningom kommer eleverna kunna utveckla egna spel.
Läraren behöver inga förkunskaper i programmering produkten tillhandahåller en gedigen lärarhandledning med detaljerade lektionsplaneringar. Läraren har också tillgång till en översikt där elevernas resultat och progression visas.
Lärarhandledning
CodeMonkey Lärarhandledning innehåller 32 detaljerade lektionsplaneringar för de 165 uppgifterna i programmet. Varje lektion innehåller 3 delar: 1) Introduktion 2) Nu kör vi! och 3) Avslutning. I introduktionen ges förslag på förberedande arbete i klassrummet såsom gemensamma genomgångar och introduktion av nya begrepp och termer.
I Nu kör vi! finns stegförsteg-instruktioner för att ta sig igenom uppgifterna tillsammans med eleverna. I det sisa avsnittet ges förslag på hur ni kan diskutera och reflektera över det eleverna just lärt sig.
Lärarhandledningen innehåller också referenser till figurer och kod i CodeMonkey.
Prisbelönt lärresurs
CodeMonkey har vunnit flera fina priser som Credit Suisse Hi-Tech forum 2015 och Milken-Penn GSE EBPC 2015. Programmet var också finalist i SXSWedu 2015 och Ed Tech Europe 2015.
Prova gratis!
Prova de 30 första uppgifterna gratis här!
Övrig info
CodeMonkey är ett webbaserat digitalt läromedel med 165 uppgifter, samt en lärarhandledning med 32 lektionsplaneringar
Språk: svenska och engelska
Målgrupp: passar för barn, vuxna och apor från 9 år och uppåt
Utgåvor
Bok: 276004
Anmäl textfel