
Våra experter hjälper dig eftersöka "Företagsekonomin och samhället" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Företagsekonomin och samhället
Av Mikael Holmqvist

Bok- presentation: |
Företagsekonomin och samhället |
Författar- presentation: |
Mikael Holmqvist |
![]() |
Redaktör: | Mikael Holmqvist |
Utgåvor
Denna bok utgör en skarp, angelägen och aktuell uppgörelse med en del mindre lyckade fokuseringar inom det allt mera dominerande utbildnings- och forskningsämnet företagsekonomi (en beteckning som är ganska missvisande). Boken slår ett antal välriktade och övertygande slag för en mer engagerad och samhällsrelevant företagsekonomi. Förhoppningsvis läses och debatteras den flitigt på olika institutioner och stimulerar till en viktig omorientering.
Mats Alvesson, professor i företagsekonomi vid Lunds universitet.
Företagsekonomin och samhället pekar på en av den företagsekonomiska forskningens stora problem nämligen tendensen att nya idéer kan presenteras som kunskapsrevolutioner och paradigmskiften trots att de saknar samhällelig relevans. Identifierade forskningsgap och kunskapsluckor svarar i vissa fall mot den enskilde forskarens behov av att skapa sig ett personligt varumärke snarare än mot reella kunskapsbehov eller aktuella samhällsproblem. För karriärforskaren blir det viktigare att lära sig en retorik för att producera vetenskapliga artiklar snarare än att producera kunskap av betydelse för individen, företaget eller samhället. Rådande utvärderingssystem och utvärderingsiver förstärker detta. Denna bok utgör en nyttig motvikt, ja något av en väckarklocka, genom att föreslå en alternativ väg.
Per Skålén, professor i företagsekonomi vid Centrum för tjänsteforskning, Karlstads universitet.
Bok: 222411
Anmäl textfel