Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Eco-Branding : Lyft ditt varumärke med ekologisk kraft - Inbunden
Beställningsvara, 448 kr
 Information från förlaget 

Eco-Branding : Lyft ditt varumärke med ekologisk kraft

Av Mats Persson, Sune Hemberg

Bok-
presentation:
Eco-Branding : Lyft ditt varumärke med ekologisk kraft
Författar-
presentation:
Mats Persson
Inbunden
Beställningsvara, 448 kr

Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin.

ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras.

ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.

Utgåvor

Inbunden
Förlag: Liber
Lagerstatus: Beställningsvara

Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin.

ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras.

Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin.

ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras.

Läs mer
ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.

Om författarna
Mats Persson är vd för The Core Company, Nordens ledande konsultföretag inom varumärkesstrategi och innovation. Mats grundade The Core Company efter tio år i internationella befattningar inom industrin. Sune Hemberg är seniorkonsult på The Core Company med mångårig erfarenhet av varumärkesutveckling inom svenska och internationella företag.

Recensioner
Boken har fått Sveriges Marknadsförbunds hedersomnämnande för årets marknadsföringsbok 2010.
”Eco-Branding ger med en god teoretisk grund praktisk vägledning för marknadsförare som bättre vill förstå hur man tar sig fram i den gröna marknadsföringens värld.” Robert Sjöborg, direktör i Orkla med ansvar för Orkla Brand Academy
”Miljöfrågan har en stor och växande betydelse för företag runtom i världen. Med sina djupa kunskaper om varumärken och konsumenternas attityder på miljöområdet ger författarna ett väsentligt bidrag till vårt tänkande och våra aktiviteter.” Karsten Wijk, Brand Director Baby Diapers, SCA

Utgivningsdatum: 20100512
9789147090952

E-Bok
Förlag: Liber AB
Lagerstatus: Finns i lager
Utgivningsdatum: 20120613
9789147107537

Bok: 117248

Anmäl textfel

Sveriges ledande muminåterförsäljare
Sveriges största sortiment av muminmuggar, och ytterligare hundratals muminprodukter. Till muminavdelningen
Pocket 8 kr/styck
Alltid i Glansholms Antikvariat, fler än 2000 pocket, 8 kr/styck.
Visa listning
Inbundet 19 kr/styck
Alltid i Glansholms Antikvariat, fler än 2000 inbundna böcker, 19 kr/styck.
Visa listning
 

Boktoppen

Den sista grisen

av Horace Engdahl
Inbunden, Finns i lager, 271 kr
Pocket, Finns i lager, 73 kr

Oanade konsekvenser

av Elizabeth George
MP3 CD, Finns i lager, 280 kr
Storpocket, Finns i lager, 140 kr
Pocket, Finns i lager, 73 kr

Blå stjärnan

av Jan Guillou
Inbunden, Finns i lager, 289 kr
MP3 CD, Finns i lager, 298 kr

Mördar-Anders och hans vänner (samt en och annan ovän)

av Jonas Jonasson
MP3 CD, Finns i lager, 298 kr
CD-skiva, Finns i lager, 352 kr
Inbunden, Finns i lager, 289 kr
Pocket, Finns i lager, 73 kr

Playground

av Lars Kepler
Storpocket, Finns i lager, 140 kr

STHLM DELETE

av Jens Lapidus
MP3 CD, Finns i lager, 280 kr
Storpocket, Finns i lager, 140 kr
Pocket, Finns i lager, 78 kr
Litteraturmagazinet listar
Litteraturmagazinet listar

LitteraturMagazinet tipsar

Jack

av Christina Lindström
Inbunden, Finns i lager, 172 kr

Starkare än magi

av V. Florian
Häftad, Finns i lager, 109 kr

Fiskarmännen

av Chigozie Obioma
Pocket, Finns i lager, 69 kr

H som i hök

av Helen Macdonald
Inbunden, Finns i lager, 280 kr

Avd. för grubblerier

av Jenny Offill
Inbunden, Finns i lager, 262 kr
CD-skiva, Finns i lager, 367 kr
Pocket, Finns i lager, 73 kr

Tackla hatet

av Ordfront Förlag
Inbunden, Finns i lager, 271 kr

Pockettoppen

Avdelning 73

av Sofie Sarenbrant
MP3 CD, Finns i lager, 298 kr
Pocket, Finns i lager, 78 kr

Järnblod

av Liza Marklund
Inbunden, Finns i lager, 289 kr
Storpocket, Finns i lager, 140 kr
Pocket, Finns i lager, 69 kr

Öppnas i händelse av min död

av Liane Moriarty
Pocket, Finns i lager, 73 kr

Falleri, fallera, falleralla

av Carin Gerhardsen
Pocket, Finns i lager, 69 kr

Vårjakt i Rosengädda

av Emma Hamberg
Pocket, Finns i lager, 69 kr
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2