
Våra experter hjälper dig eftersöka "Kunskapsarbete och kunskapsföretag" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Kunskapsarbete och kunskapsföretag
Av Mats Alvesson

Bok- presentation: |
Kunskapsarbete och kunskapsföretag |
Författar- presentation: |
Mats Alvesson |
![]() |
Vad kännetecknar kunskapsintensiva arbeten och organisationer? Hur bör vi se på ledarskap och styrning i dessa företag? Fungerar standardmodeller och ”vanliga” managementkoncept här? Vilket nytänkande fordras?
Läs mer
Författaren behandlar ett antal teman: knowledge management, HRM, marknadsföring av kunskapsföretag och professionella tjänster, konsultarbete, ledarskap samt identiteter på organisations– och individnivå. Boken är till sin karaktär problematiserande och ifrågasätter befintlig teori och föreställningar om denna typ av organisationer.
Om författarna
Mats Alvesson är professor i företagsekonomi vid Lunds universitet.
Utgåvor
Vad kännetecknar kunskapsintensiva arbeten och organisationer? Hur bör vi se på ledarskap och styrning i dessa företag? Fungerar standardmodeller och ”vanliga” managementkoncept här? Vilket nytänkande fordras?
Bok: 116239
Anmäl textfel