Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Söker du efter "Frankenstein / Lättläst" av Mary Shelley? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Information från förlaget
Frankenstein / Lättläst
Av Mary Shelley

Bok- presentation: |
Frankenstein / Lättläst |
Författar- presentation: |
Mary Shelley |
![]() |
Översättare: | Gerd Karin Nordlund |
Frankenstein
Mitt namn är Frankenstein. En dag kom jag på hemligheten. Jag kunde skapa en människa.
Det tog all min tid, men en mörk natt var jag färdig. En förskräcklig syn mötte mig. Jag hade skapat ett monster.
Jag vill berätta om all ondska och olycka mitt monster förde med sig.
Denna berättelse om Frankenstein är bearbetad till lättläst svenska av Gerd Karin Nordlund och illustrerad av Eva Ede.
Ny utgåva i storpocketformat.
Utgåvor
Storpocket
Förlag: LL-förlaget
Lagerstatus: Definitivt slut
Utgivningsdatum: 20060925
9789170530920
Bok: 130373
Anmäl textfel