Våra experter hjälper dig eftersöka "Identity Trademarks, Logotypes and Symbols" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.
Identity Trademarks, Logotypes and Symbols
Av Ingalill Holmberg, Lena Holger
Bok- presentation: |
Identity Trademarks, Logotypes and Symbols |
Författar- presentation: |
Ingalill Holmberg |
Utgåvor
The history surrounding logotypes provides a basis for our understanding of the ways in which artists and designers interpret the world around them. Trade marks have, as a concept, attracted broader multidisciplinary interest and have served as the starting point for hypotheses and analyses in disparate disciplines. They not only set their stamp on our patterns of consumption but also affect our personal identities and the entire community.
The creation of corporate identities and strategic design have become increasingly frequent among companies. In the book Identity - Trademarks, Logotypes and Symbols its editors have gathered the works of 26 writers who focus on various aspects of the subject. In it, for instance, trade marks arre described from a legal, economic and social perspective and at the same time the history and design of trade marks is dealt with, together with their aesthetic qualitites and the interaction between commerce and art.
Bok: 131390
Anmäl textfel