![]() Servicekunskap : för goda kundrelationer : fakta och uppgifter - Häftad
Beställningsvara,
826 kr
|
Servicekunskap : för goda kundrelationer : fakta och uppgifter
Av Anders Pihlsgård, Gunilla Eek, Jan-Olof Andersson, Marianne Feldt

Bok- presentation: |
Servicekunskap : för goda kundrelationer : fakta och uppgifter |
Författar- presentation: |
Anders Pihlsgård |
Häftad
Beställningsvara,
826 kr
|
Servicekunskap är en efterfrågad kompetens! Och den här boken innehåller vad eleverna behöver kunna för att ge god service! Materialet täcker grunderna för yrkesutövning inom handels- och servicenäringen. Det är ett pedagogiskt och lättillgängligt material. Varje kapitel börjar med ett inspirerande möte med en ung person som arbetar inom handel och administration.
Läs mer
Faktatexterna behandlar bland annat:
- Servicebegreppet
- Det personliga mötet
- Kundvård
- Prissättning och kalkylering
- Datorstöd i service och säljarbetet
- Metoder för utvärdering av service
- Konsumentlagar och god säljetik
- Arbetsmiljö och säkerhet
- Betalningar
Boken innehåller rollspelsövningar där eleverna kan träna olika servicesituationer som till exempel möten, säljsamtal och reklamationshantering. I varje kapitel ingår även uppgifter med varierande svårighetsgrad och en integrerad projektuppgift som löper som en röd tråd genom hela boken. Servicekunskap lämpar sig väl för ett problem och projektorienterat arbetssätt och kan användas både i traditionell utbildning och i lärlingsutbildning. Till materialet finns en lärarhandledning som innehåller pedagogiska tips, lösningar, PowerPoint-presentationer, provuppgifter och facit.
Servicekunskap är en kombinerad fakta- och uppgiftsbok anpassad till GY 2011 och bygger vidare på läromedlet H2000 Försäljning och service.
Om författarna
Gunilla är handelslärare och har lång erfarenhet som näringsidkare i handelsbranschen. Anders och Jan-Olof är konsulter och lärare i ekonomiska ämnen, samt medförfattare i bland annat det populära läromedlet M2000 - Marknadsföring i en ny tid. Marianne handleder internationella projekt inom yrkesutbildning och har tidigare varit lärare på handelsprogrammet och inköpschef.
Utgåvor
Servicekunskap är en efterfrågad kompetens! Och den här boken innehåller vad eleverna behöver kunna för att ge god service! Materialet täcker grunderna för yrkesutövning inom handels- och servicenäringen. Det är ett pedagogiskt och lättillgängligt material. Varje kapitel börjar med ett inspirerande möte med en ung person som arbetar inom handel och administration.
Servicekunskap är en efterfrågad kompetens! Och den här boken innehåller vad eleverna behöver kunna för att ge god service! Materialet täcker grunderna för yrkesutövning inom handels- och servicenäringen. Det är ett pedagogiskt och lättillgängligt material. Varje kapitel börjar med ett inspirerande möte med en ung person som arbetar inom handel och administration.
Läs mer
Faktatexterna behandlar bland annat:
- Servicebegreppet
- Det personliga mötet
- Kundvård
- Prissättning och kalkylering
- Datorstöd i service och säljarbetet
- Metoder för utvärdering av service
- Konsumentlagar och god säljetik
- Arbetsmiljö och säkerhet
- Betalningar
Boken innehåller rollspelsövningar där eleverna kan träna olika servicesituationer som till exempel möten, säljsamtal och reklamationshantering. I varje kapitel ingår även uppgifter med varierande svårighetsgrad och en integrerad projektuppgift som löper som en röd tråd genom hela boken. Servicekunskap lämpar sig väl för ett problem och projektorienterat arbetssätt och kan användas både i traditionell utbildning och i lärlingsutbildning. Till materialet finns en lärarhandledning som innehåller pedagogiska tips, lösningar, PowerPoint-presentationer, provuppgifter och facit.
Servicekunskap är en kombinerad fakta- och uppgiftsbok anpassad till GY2011 och bygger vidare på läromedlet H2000 Försäljning och service.
Om författarna
Gunilla är handelslärare och har lång erfarenhet som näringsidkare i handelsbranschen. Anders och Jan-Olof är konsulter och lärare i ekonomiska ämnen, samt medförfattare i bland annat det populära läromedlet M2000 - Marknadsföring i en ny tid. Marianne handleder internationella projekt inom yrkesutbildning och har tidigare varit lärare på handelsprogrammet och inköpschef.
Bok: 117665
Anmäl textfel