
Våra experter hjälper dig eftersöka "Praktisk marknadsföring A Lärarhandledning" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Praktisk marknadsföring A Lärarhandledning
Av Anders Pihlsgård, Gunilla Eek, Jan-Olof Andersson

Bok- presentation: |
Praktisk marknadsföring A Lärarhandledning |
Författar- presentation: |
Anders Pihlsgård |
![]() |
Läromedlet ger eleven en bred introduktion i butikens marknadsföring. Boken fungerar som en handbok och beskriver på ett pedagogiskt sätt vad som krävs för att framgångsrikt marknadsföra en butik. De öppna och intressanta personporträtten ger läsaren en spännande introduktion till branschen.
Läs mer
Boken innehåller intressanta övningar och i bokens projekt får eleverna möjlighet att arbeta praktiskt och kreativt med en konkret butiksidé.
Texterna tar upp följande moment:
- Affärsidé
- Grunderna i marknadsföring
- Sinnesmarknadsföring
- Marknadsföring av butiker
- Kampanjplanering
- Exponering
- Texta med dator och för hand
- Lagstiftning
Om författarna
Författare är Anders Pihlsgård, Gunilla Eek och Jan-Olof Andersson. Jan-Olof och Anders är gymnasielärare och konsulter. Båda har medverkat i ett flertal läromedel, bl a M2000 - Marknadsföringen i en ny tid. Gunilla är handelslärare och konsult och har tidigare varit verksam som marknadschef och egenföretagare inom fackhandeln.
Recensioner
Författarna presenterar mängder av praktiska råd om hur, var och när butikens marknadsföring bör genomföras för att bästa resultat ska uppnås. Följande områden behandlas: affärsidé, marknadsföringens grunder, marknadsföring av butiker, kampanjplanering, exponering, textning samt lagstiftning. Djupgående intervjuer med initierade personer bidrar till ökad förståelse och gör boken mycket intressant. Denna aktuella och pedagogiska lärobok ger både stimulans och värdefull kunskap åt läsaren. Föregående upplaga bör bytas ut mot denna uppdaterade och aktualiserade upplaga.
Källa: BTJ Häftepos 10116221, Lektör Jan-Olof Svensson
Utgåvor
Läromedlet ger eleven en bred introduktion i butikens marknadsföring. Boken fungerar som en handbok och beskriver på ett pedagogiskt sätt vad som krävs för att framgångsrikt marknadsföra en butik. De öppna och intressanta personporträtten ger läsaren en spännande introduktion till branschen.
Bok: 115910
Anmäl textfel