
Våra experter hjälper dig eftersöka "Bransch- och produktkunskap Fakta o uppgifter" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Bransch- och produktkunskap Fakta o uppgifter
Av Anders Pihlsgård, Gunilla Eek, Jan-Olof Andersson, Marianne Feldt

Bok- presentation: |
Bransch- och produktkunskap Fakta o uppgifter |
Författar- presentation: |
Anders Pihlsgård |
![]() |
Boken är pedagogiskt upplagd och lättsamt skriven. Uppgifterna är både varierade och verklighetsnära.
Läs mer
Boken är indelad i tre block för att ge en tydlig struktur av kursinnehållet:
1. Kunden - en medveten konsument
2. Produkter och regler - kunskap som säljer
3. Branscher och företag - handelns aktörer
Efter varje block finns projektuppgifter. Eleverna kan arbeta med projektet under hela kursen och APU:n.
Ett gediget avsnitt med uppgifter om handelns historia finns i lärarhandledningen.
Boken H2000 Bransch- och produktkunskap tar upp:
- Att planera inköp
- Produkter, hälsa och miljö
- Produktens tre delar
- Vilken kunskap om produkterna som behövs i handeln
- Olika typer av märkning
- Varumärkets betydelse
- Konsumenträtt
- Handelns aktörer
Boken nominerades till Svenska Designpriset i kategorin Läromedel 2008.
Om författarna
Författare är: Marianne Feldt, Anders Pihlsgård, Gunilla Eek och Jan-Olof Andersson.
Jan-Olof och Anders är gymnasielärare och konsulter. Båda har medverkat i ett flertal läromedel, bl a M2000 - Marknadsföring i en ny tid. Gunilla och Marianne är båda handelslärare och konsulter. Gunilla har även varit verksam som marknadschef och egenföretagare medan Marianne bl a har lång erfarenhet som inköpschef.
Utgåvor
Boken är pedagogiskt upplagd och lättsamt skriven. Uppgifterna är både varierade och verklighetsnära.
Bok: 116661
Anmäl textfel