Söker du efter "Att leda lärprocesser" av Hans-Åke Scherp? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Att leda lärprocesser
Av Hans-Åke Scherp

Bok- presentation: |
Att leda lärprocesser |
Författar- presentation: |
Hans-Åke Scherp |
![]() |
Problembaserad skolutveckling (PBS) handlar om att i och utifrån vardagsverksamheten, åstadkomma lärprocesser som är meningsskapande och förståelsefördjupande för såväl elever som lärare och skolledare. I den lärandeorienterade skolan arbetar man med att utveckla den egna lärförmångan så att verksamheten och problemhanteringen bygger på de kunskaper som vuxit fram i lärprocessen där lärarna och skolledare är huvudaktörer i kunskapsbildningen om lärande och undervisning.
Ett PBS-perspektiv på skolutveckling innebär att vi försöker förstå oss på vilka faktorer som är betydelsefulla på varje enskild skolenhet när det gäller att få en så hög kvalitet som möjligt i barns och ungdomars lärprocesser. Utifrån ett PBS-perspektiv är varje skola en meningsskapande arena där medarbetare gemensamt lär och skapar mening i vardagens händelseflöde som blir vägledande för hur man hanterar problem och fattar beslut.
I denna skrift summeras ett antal erfarenheter, slutsatser och lärdomar från lärgruppsarbete som kan vara till hjälp för dem som deltar i lärande om lärande och undervisning och för de lärledare som tagit på sig ett extra ansvar för att hjälpa till med lärprocessen.
Utgåvor
I denna skrift summeras ett antal erfarenheter, slutsatser och lärdomar från lärgruppsarbete som kan vara till hjälp för dem som deltar i lärande om lärande och undervisning och för de lärledare som tagit på sig ett extra ansvar för att hjälpa till med lärprocessen.
Bok: 130868
Anmäl textfel