
Våra experter hjälper dig eftersöka "Design för lärande i förskola" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

Design för lärande i förskola
Av Annika Elm Fristorp, Fredrik Lindstrand

Bok- presentation: |
Design för lärande i förskola |
Författar- presentation: |
Annika Elm Fristorp |
![]() |
Hur ser vi på barns lärande? Vad säger deras nyfikenhet oss?
Och hur bekräftar vi den kunskap de själva kommit fram till?
Hur kan vi tolka barns uttryck så att de hjälper oss förstå hur vi ska vägleda dem i deras spontana sökande efter kunskap?
De konkreta exemplen i Design för lärande i förskolan är inriktade på språk och kommunikation, naturvetenskap och matematik. Genom inspirerande analyser som är kopplade till exemplen, ger boken en inblick i allt det lärande som ständigt pågår i barns vardag.
För att ta vara på de oändliga möjligheterna som finns i förskolan, behöver vi förstå hur lärande går till och hur det kommer till yttryck. På samma sätt måste vi uppmärksamma vår egen roll i barnens lärande - hur interaktion med barnen, vårt utformande av resurser, miljöer och aktiviteter får betydelse för barnens möjligheter att engagera sig, lära och förstå.
Design för lärande i förskolan vänder sig till blivande och verksamma förskollärare och förskolechefer.
Fler böcker i samma serie:
Design för lärande, A-L Rostvall (numera Kempe) och S Selander.
Design för lärande i musik, A-L Kempe och T West.
Design för lärande - ett multimodalt perspektiv, s Selander och G Kress.
Utgåvor
Bok: 191173
Anmäl textfel