
Våra experter hjälper dig eftersöka "M2000 Classic, Lösningar - Marknadsföring i en ny tid" - utan extra kostnad
Glansholms Antikvariat har många tusentals böcker på lager - och över 10 miljoner böcker hos våra underleverantörer. Vi har en unik service till dig - efterlys boken och våra experter eftersöker den åt dig och återkommer inom några dagar.
Vad kommer boken att kosta? Normalpriserna för efterlysta böcker ligger mellan 120 kr och 380 kr beroende på utgåva, skick, tillgång, etc. Vi kan inte lämna ett pris förrän vi bedömt det enskilda exet. Har vi boken inne kan det ibland bli billigare och rariteter har ofta ett högre värde, att en bok är kostsam hindrar oss inte från att eftersöka och reservera den för våra kunder.
Är en efterlysning bindande? Nej, naturligtvis får du se bild, pris och skickbedömning innan du bestämmer dig. Men en efterlysning innebär ofta att vi låter ta in boken på lager och vi är därför naturligtvis tacksamma om du är seriöst intresserad och återkommer när vi kontaktar dig via epost.
Vänligen gör en efterlysning per bok! Varje bok behöver ett eget referensnummer för att vi ska kunna hantera efterlysningen.
Vi behandlar inte efterlysningar av ordinarie kurslitteratur.

M2000 Classic, Lösningar - Marknadsföring i en ny tid
Av Anders Pihlsgård, Jan-Olof Andersson, Nils Nilsson, Rolf Jansson

Bok- presentation: |
M2000 Classic, Lösningar - Marknadsföring i en ny tid |
Författar- presentation: |
Anders Pihlsgård |
![]() |
M2000 Classic är det kompletta läromedlet för grundläggande studier i marknadsföring. Boken har sin bas i klassisk marknadsföringsteori och bygger på med nya spännande fenomen och trender i vår omvärld.
Läs mer
Utmärkande drag
- Mängder med exempel från företag och organisationer
- Genomarbetad struktur
- Klargörande grafiska modeller
- Ett helt nytt kapitel om varumärkesbyggande
- Genomgripande förändringar av kapitlen om onlinemarknadsföring, internationell marknadsföring och uppföljning
I M2000 Classic beskrivs hur man arbetar med marknadsföring på en marknad som kännetecknas av globalisering, e-handel, digitalisering, etik-, moral- och miljöfrågor. Exempel på intressanta områden är sinnesmarknadsföring, onlinemarknadsföring, varumärkesbyggande och digital affärskompetens.
Med ett tydligt kundfokus, en genomarbetad struktur, klargörande grafiska modeller och mängder med exempel från företag och organisationer, blir innehållet både lättillgängligt och inspirerande. Boken ger en inblick i det mer konkreta marknadsföringsarbetet ute på fältet, samtidigt som teori och praktik vävs samman till en tydlig process.
Uppgiftsbok
I uppgiftsboken finns ett rikt utbud av övningar som speglar de situationer som marknadsförare kan komma att möta ute på företag och i organisationer. Här finns allt från grundläggande instuderingsfrågor till mer varierade arbetsuppgifter i stigande svårighetsgrad, fördjupningsuppgifter, fältuppgifter och mer omfattande projektuppgifter. Ett urval som ger stor möjlighet till variation i undervisningen.
Lösningar och lärarhandledning
I paketet ingår också ett lösningshäfte och en lärarhandledning. Lösningshäftet innehåller utförliga lösningar och kommentarer till arbetsuppgifterna och repetera-frågorna i uppgiftsboken.
Lärarhandledningen innehåller pedagogiska tips och kommentarer till varje kapitel i både faktabok och uppgiftsbok. Där finns också förslag på provuppgifter och lösningar till provuppgifterna. På den medföljande cd:n finns ett stort antal PowerPoint-presentationer med bild- och textunderlag som kan användas som bildspel vid genomgång av respektive kapitel.
Målgrupp
M2000 Classic ger en bra bas att stå på, oavsett om yrkesliv eller vidare studier väntar. Boken är anpassad till kursen Marknadsföring på gymnasiet och komvux. Men den lämpar sig också väl för många KY-utbildningar, andra grundläggande utbildningar i marknadsföring, företagsinterna utbildningar och för självstudier.
Om författarna
Fyra välrenommerade författare
Jan-Olof Andersson har lång erfarenhet som utbildare, konsult och läromedelsförfattare. Rolf Jansson är vd och koncernchef i Cordovan Group. Nils Nilsson är verksam som universitetslektor och arbetar med lednings- och samverkansfrågor vid Högskolan i Kalmar. Anders Pihlgård har ett gediget förflutet som lärare, författare och affärsområdesutvecklare och arbetar idag som utbildningskonsult.
Utgåvor
M2000 Classic är det kompletta läromedlet för grundläggande studier i marknadsföring. Boken har sin bas i klassisk marknadsföringsteori och bygger på med nya spännande fenomen och trender i vår omvärld.
Bok: 117088
Anmäl textfel